Vill ni gifta er?

Har ni funderat på att gifta er? Men det har liksom bara inte blivit av? Kanske har ni varit tillsammans länge? Kanske vill ni bara gifta er utan att behöva planera en massa? Kanske vill ni bara överraska släkt och vänner? Eller så bjuder ni in till en fest och börjar med ett bröllop? Ta med din partner, klä upp er i det ni känner är bekvämt och kom!

För ni har möjligheten att få ha ert bröllop i Skärhamns kyrka i sommar. Den 11 juni mellan klockan 10-14 eller den 2 juli mellan klockan 11-16 så kan ni komma och bli vigda. Med präst och musiker och allt. Stort eller litet bröllp – det bestämmer ni.

Det enda som ni behöver ha med er är en giltig hindersprövning och ett vigselintyg. Det beställer ni från skatteverket.

Här kan du se en film från Umeå som erbjöd drop-in bröllop på nyårsafton.

Stenkyrka kyrkas brudkrona. En av flera brudkronor som finns på Tjörn. Foto Carina Etander Rimborg