Vill du äta tårta i dag?

Tårtkalas 28 maj.

Tjörns kommun fick ju den hedrande titeln ”Årets kulturkommun 2016” något som de vill fira tillsammans med alla Tjörnbor. I dag bjuder de på tårta.

Årets kulturkommun 2016>>

Kulturen på Tjörn finns i många olika former.

Svenska kyrkan Tjörn har bidragit med en stor del av den musikaliska kulturen på ön. Varje år så erbjuder Svenska kyrkan Tjörn flera olika framförallt musikaliska evenemang. Snart kommer du i din brevlåda att få ut sommarens erbjudande.

Men till dess får du nöja dig med det som Tjörns kommun bjuder på idag. Så här skriver Maria Bäckersten, kultursamordnare på Tjörns kommun:

Tårtkalas 28 maj!

TJÖRN – DÄR KONST & TRIATHLON MÖTS 28 MAJ är start för årets samarbete mellan Nordiska Akvarellmuseet, Tenson Tjörn Triathlon, Skulptur i Pilane och Tjörns kommun – ett av många som har gjort Tjörn till Årets Kulturkommun.

Det ska FIRAS! Ta gärna cykeln till årets invigning av Skulptur i Pilane. Välkommen till Häggvall, Pilane eller Skärhamn så bjuder vi alla Tjörnbor på KULTURTÅRTA!

CYKLA med en triathlet till Pilane. Samling kl. 11.45 vid Häggvall eller Akvarellmuseet.

INVIGNING av 2016 års Skulptur i Pilane kl. 13.30. Öppet kl. 9-19, fri entré 13-16.

Nordiska Akvarellmuseet är öppet kl. 11-18. GUIDAD TUR av Disneyutställningen kl. 14.

ÅRETS KULTURKOMMUN BJUDER PÅ TÅRTA PÅ FÖLJANDE PLATSER:

– Häggvallskolan, kl 11 – Skulptur i Pilane, kl 14 – Nordiska Akvarellmuseet, kl 15

Varmt välkomna!