Det går nästan inte att välja!

Petrus 2/2016 inklusive sommarfoldern. Två tidningar i en! Foto Carina Etander Rimborg

Ser att Tjörns kommun gör reklam för sina tipsböcker om saker att göra på Tjörn.

Jag tittar i Petrus och sommarfoldern och konstaterar att det nästan inte går att välja, så mycket fantastiska saker finns det att göra i våra kyrkor!

Om du är intresserad av musik kan du denna vecka välja mellan:

• 13 juli kl 15.30 Musik i Våffelkaféet i Valla. ”Contrastes” med Eva Elandsson (kontrabas) och Ulf Bornstein (dragspel)
  • 13 juli kl 19.00 Musik i sommarkväll Stenkyrka kyrka. Johan Stengård (saxofon) med pianisten Magnus Ludvigsson. ”Thank you for the Music”.
  • 14 juli kl 15.00 Musikandakt vid askgravplatsen i Valla med Sofia Liljeqvist (sång) och Barbro Wiskari (piano)
  • 14 juli kl 19:00 Musik i sommarkväll i Klädesholmens kyrka med trion Madilan. ”Freedom of speach”.
  • 15 juli kl 15.00 Musik i Valla kyrka. Johan Olofsson och Jenny Eidercrona (sång) och Barbro Wiskari (piano) Ballader, visa och musikal.

Är du intresserad av historia och föredrag kan du välja mellan:

• 12 juli 18.00 Stenkyrka kyrka Konstvandring med Solveig Persson.
  • 14 juli kl 15.30 Våffelkaféet Valla. Sofia Liljeqvist berättar om sin resa i vänstiftet Swasiland/Sydafrika.
  • 14.00 kl 18.00 Klövedals församlingshem. Björn Bäckersten håller föredrag ”Från Pater Noster till St Olof”.

Sen har vi två fina konstutställningar som du kan se. En i Stenkyrka kyrka och en i Valla kyrka. Det skrev jag om här>>

Detta är bara en vecka i sommar. Du hittar hela programmet och mer information om programpunkterna ovan i vår församlingstiden/sommarfolder Petrus. Eller via webben på www.svenskakyrkan.se/tjorn/sommar

Vad väljer du?