Prokrastinering

Prokrastinering – att skjuta upp något som en egentligen borde göra och göra något annat istället. ( http://www.prokrastinering.se/ )

Är det detta som har hänt med sommaren? Ibland känns det så. Men tittar jag på bilderna som jag fått från evenemangen från Härön förra veckan (se nedan) så ser det faktiskt ut som om det är sommar.
Vilket inte är samma känsla när jag får när jag tittar ut genom fönstret och regnet slår mot rutorna eller tunga skyar drar över himlen.
Själv har jag prokrastinerat en hel del den här sista veckan innan semestern. Eller kanske är det så att jag har haft ”ställtid” som Barbro Bodil Jönsson pratade om i boken ”Tio tankar om tid”. Att man bearbetar saker i sitt inre och tänker på dem medans man faktiskt gör andra saker.
För mig har det gällt webbsidan för Svenska kyrkan Tjörn. I slutet av april bytte Svenska kyrkan hela sin webbplattform och webbsidorna fick nytt utseende. I början flyttade jag bara över sidorna (jämför med att flytta in flyttkartongerna i rätt rum). Men nu har jag försökt att packa upp innehållet, strukturera, slänga, sortera och göra det begripligt. Det har varit en hel del pill med det. Därav prokrastineringen – det är lätt att börja med andra uppgifter på morgonen.
En webbsida är ett levande dokument. Och det ska också vara lätt att hitta. Gå gärna in och titta. Kom med konstruktiv kritik, gärna glad tillrop och förslag på förbättringar så ska vi försöka göra platsen lätt tillgänglig för alla.
www.svenskakyrkan.se/tjorn
Härön 8 juli 2016. Eva Blume och Gjert Magnusson. Foto Owe Berntsson
Härön 8 juli 2016. Foto Owe Berntsson
Härön 8 juli 2016. Eva Blume och Gjert Magnusson. Foto Owe Berntsson
108 pers kom på Familjedag på Härön. 9 juli. Vi trollbands av Den glada trollkarlen som hade ett finfint trolleriprogram som avslutades med att alla 45 barn fick en personligt vald ballongfigur med sig hem.  Fin dag.  Foto Linda Lindblad
108 personer kom på Familjedag på Härön. 9 juli. Vi trollbands av Den glada trollkarlen som hade ett finfint trolleriprogram som avslutades med att alla 45 barn fick en personligt vald ballongfigur med sig hem. Fin dag. Foto Linda Lindblad

En kommentar

Deist säger
14 juli 2016 – 10:45

Det handlar inte om att skjuta upp saker som borde göras utan det handlar om att göra saker som känns mer prioriterade i stunden.