Svenska kyrkan är på Frivolt

Frivolt 2016

Det är inte bara OS i Rio som får besök av Svenska kyrkan. (som vi skrev om här>>) Även Frivolt på Tjörn kommer att ha två tält där Svenska kyrkan finns närvarande.

I det ena tältet finns myshörna och lite pyssel för den som vill ta det lite lugnt. I det andra tältet finns lite försäljning av korv, bröd och festis för 10 kronor och givetvis gott kyrkkaffe!

Du kommer att möta både präster, församlingspedagoger och frivilliga i tältet. Kom gärna in och säg HEJ till oss!

Så här skriver Tjörns kommun på sin webbsida>>:

LÖRDAG OCH SÖNDAG 13-14 AUGUSTI

Barn- och ungdomsfestival

Frivolt äger rum på Gråskärsbadet och Nordiska Akvarellmuseet sedan flera år tillbaka. Det är en gratisfestival där barn, ungdomar och vuxna kan umgås och delta i en mängd olika aktiviteter. Den 13-14 augusti fyller vi dagarna med skratt, gemenskap och roliga aktiviteter.

STRANDEN, Sandbyggartävling, Stand-up Paddling, Workshop, Kajak, Ansiktsmålning TÄLTEN Kulturskolans hörna med trombon och ukulele, Cirkusexpressen, Pysselhörna, Musik- och sagostund SCENEN Musik, Show, Cirkus VERKSTAN Serietecknar-workshop SMEDJAN Chill-zone, DJ, dansbattle, häng, dans-workshop, streetbasket, enhjuling, bokkonst, asfaltskonst, kareoke, m.m.

Lördag 13 augusti

12.00-15.00 Sandbyggartävling (prisutdelning kl. 16)

12.00 Invigning och uppstart av årets Frivolt!

12.15 Musik- och sagostund för de små

13.00 Cirkusexpressen uppvisning och Workshop

14.00 Serietecknarworkshop på Akvarellmuseet – Seriefantast eller vill du bli bättre på att rita? Johanna ger dig tips! (8-12 år)

13.30-16.00 Flip Squad – Workshop, prova på hoppstylta, airfloor, m.m.

16.00 Prisutdelning Sandbyggartävling

18.00 – 23.30 Festivalkonsert på stranden med både lokala och icke lokala artister – avslutas med kvällens huvudakt PANETOZ!

Dessutom BBW, Two Leagues Under, Jonathan Fröberg, Francis, Apollo 5 och DJ!

Söndag 14 augusti

12.00-15.00 Sandbyggartävling (prisutdelning kl. 16)

13.00 Cirkusexpressen uppvisning och Workshop

13.30-16.00 Flip Squad – Workshop, prova på hoppstylta, airfloor, m.m

14.00 Serietecknarworkshop på Akvarellmuseet Seriefantast eller vill du bli bättre på att rita? Johanna ger dig tipsp! (8-12 år)

14.00-16.00 Varité Vagant – föreställning och mingel

15.00 Musik- och sagostund för de små

16.00 Prisutdelning Sandbyggartävling

17.00 Festivalen avslutas och tackar för i år.

FRI ENTRÉ!