Diakonins månad

Under varje år så sammanställs ett material från Sveriges Kristna Råd som särskilt riktar fokus på ett området som alla diakoner möter dagligen i sitt arbete.

Diakonins månad inleds i år söndagen den 21 augusti då söndagens rubrik är ”Medmänniskan”. I år är temat ”Ungas psykiska ohälsa” och här presenterar Björn Cedersjö materialet som alla församlingar kan använda.

Svenska kyrkan Tjörn uppmärksammar Diakonins månad bland annat vid två gudstjänster i Rönnängs kyrka. Dels söndagen 11 september då Kvartersrådet har varit med och förberett gudstjänsten. Och söndagen den 18 september då Diakonigruppen har förberett gudstjänsten. Båda dessa söndagar är det Temamässa.

Läs mer om diakonins månad och tema här:

Diakonins månad 2016 & 2017 – Ungas psykiska ohälsa