Finns det något mer än det som syns och hörs?

Jan-Åke Larsson och Kristofer Strid. Foto Carina Etander Rimborg

Funderar du ibland på livets stora frågor? Vad du gör här? Varför det finns så mycket ondska, död och sjukdom i världen? Om Gud finns? Varför Jesus dog på korset – och gjorde han verkligen det?

Missade du att konfirmera dig som 14-åring? Eller är det så att den tiden inte blev som du tänkt – och nu vill du faktiskt prata om de här frågorna med någon som vet. En präst.

Då har du chansen nu. För den 8 september startar det en samtalsgrupp som träffas varje torsdag kl 19-21 i Valla församlingshem. Om man vill bli konfirmerad så kan man bli det i januari. Men det går bra att vara med i gruppen utan att konfirmeras också.

På vår webbsida står det>>:

Nyfiken på kristen tro?

Ville du inte konfirmeras när du var 14 år? Eller kanske hoppade du av? Eller det bara inte blev så?

Men nu är du nyfiken! Nu vill du veta. Då är detta något för dig! Svenska kyrkan Tjörn kommer under hösten 2016 att erbjuda samtal kring livet, tron och Gud!

Vi träffas torsdagskvällar kl 19-21 i Valla församlingshem med start den 8 september.

Tanken är att det blir konfirmation i januari för den som vill det.

Du behöver inte vara döpt eller med i Svenska kyrkan för att vara med i gruppen, men vill du konfirmeras kommer du att döpas i samband med konfirmationen och då blir du också med i Svenska kyrkan.

Har du frågor så hör gärna av dig .

Anmäl dig till någon av prästerna som leder gruppen, Jan-Åke Larsson och Kristofer Strid.

————————

Gå in via länken>> så kan du anmäla dig till Kristofer Strid eller Jan-Åke Larsson som håller i gruppen.