Har du köpt en slips?

Allvarligt talat – hur många av er är det som har köpt en slips till  far på farsdag? Jag har aldrig gjort det. (Strumpor däremot har min pappa fått.)

I morgon söndag är det ”Fars dag”, den dagen som min make kallar den andra viktigaste dagen på året (den första är hans födelsedag). Men skämt och sido, det är en dag som en del firar, andra gör det inte. En del har ett komplicerat förhållande till sin pappa, andra tycker bara att det är kommersiellt med fars dag.

princesstartaMen tårta och kaffe är ju alltid trevligt. Och att faktiskt visa uppskattning för en människa som har fått och kanske fortfarande betyder mycket, är fint.

Om du inte har varit iväg och köpt en slips eller en bok av nobelpristagaren så finns det bra gåvoshoppar att handla i. Nämligen Svenska kyrkans gåvoshop – där ger du en gåva som inte bara gör mottageren glad – det är också en gåva som betyder mycket för många andra.

Så shoppa loss och gör fler än far glada!

gavoshopen-banner-1920-x-1200