Frossa i julmarknader lördag 26 november

Foro: Magnus Aronson.

Lördagen den 26 november har kan du hela dagen frossa i julmarknader hos Svenska kyrkan Tjörn.

Du börjar kl 10:00 i Skärhamns församlingsgård där det är loppis, försäljning, hembakat och lotter.

Kulturskolan kommer och spelar. Och behållningen för dagen går till Skärhamsn kyrka och Världens barn. Klockan 13:00 stänger detta.

Då kan du fortsätta bort till Rönnäng där församlingshemmet slår upp dörrarna kl 14:00 och håller öppet till kl 17:00. Försäljning, lotter, hembakat och besök av Josephine Wikström m.fl. som sjunger.

Behållningen går till Svenska kyrkans internationella arbete och Göteborgs kyrkliga stadsmission.

Och för att runda av dagen kan du åka till Kyrkans Hus kl 16:00 då det blir adventsfirande med nya och gamla Tjörnbor. Adventsfika och underhållning av Knut & Maria. Detta firande sker i samverkan med Röda Korset och Tjörns integrationscentrum.

Så nu har du lördagen räddad! Du vet precis vad du kan göra. Varmt välkommen till våra verksamheter!

Första advent Foto Alex&Martin IKON