Präst på Tjörn – är det du?

Valla kyrka. Gudstjänst juni 2016. Foto Carina Etander Rimborg.

Nu finns chansen för dig som vill arbeta på en härlig ö, med härliga arbetskamrater, i en härlig miljö, att söka tjänsten som komminister. Vår Jan-Åke Larsson går i pension efter närmare 29 år på sin tjänst – och nu söker vi hans efterträdare.

Du kommer att vara placerad i Valla församling – men kommer att få tjänstgöra i de övriga tre församlingarna också, särskilt under sommartid.

Tjänsten är på hundra procent och du behöver ha tillgång till bil och körkort. Konfirmander, ungdomar, barnverksamhet, äldreboende och gudstjänster.  Visst låter det himla spännande och intressant? Du kan prata med kyrkoherde Johan Ernstson eller teamledare Barbro Wiskari om du undrar över något mer. Och så skickar du in din ansökan senast den 31 december 2016.

Här kan du läsa mer om tjänsten.