Sjung in julen över hela ön!

julkulorI morgon söndag finns det möjlighet att i två av våra kyrkor vara med och sjunga in julen kl 17:00 med alla de älskade sångerna som vi känner igen och kanske några nya som vi får ta till oss.

—————————————–

Julmusik i Rönnängs kyrka kl. 17:00

”Snart är det jul”. Musikgudstjänst där vi sjunger julens fina sånger och psalmer tillsammans med Rönnängs Kyrkokör och barnkörerna Havstjärnan och Korallen. Präst Janåke Hansson. Från 16:30 serveras glögg och pepparkakor. Varmt välkomna!

Vi sjunger in julen i Valla kyrka. kl. 17:00

Vi sjunger in julen tillsammans. Medverkande är DU, Valla kyrkokör, Tjörnkören, Knut & Maria, Valla spelmän. Präst Jan-Åke Larsson. Varmt välkomna!
——————————-
Dessutom firar vi fjärde-adventsgudstjänst i våra andra kyrkor. Temat för söndagen är Herrens moder. Här hittar du alla våra gudstjänster>>

söndagen den 18 december 2016

kl. 11:00 Klädesholmens kyrka

EFS-gudstjänst i Klädesholmens kyrka. Korsbandet medverkar med sång och musik. Präst Kristofer Strid.

kl. 11:00 Klövedals kyrka
Högmässa i Klövedals kyrka. Präst Jan-Åke Larsson.
kl. 11:00 Skärhamns kyrka

Mariagudstjänst i Skärhamns kyrka. Präst Johan Ernstson.

kl. 14:00 Åstols missionshus

Gudstjänst i Åstols missionhus. Präst Janåke Hansson.

kl. 17:00 Valla kyrka

Vi sjunger in julen tillsammans. Medverkande DU, Valla kyrkokör, Tjörnkören, Knut & Maria, Valla spelmän. Präst Jan-Åke Larsson.

kl. 17:00 Rönnängs kyrka

Julmusik i Rönnängs kyrka. ”Snart är det jul”. Musikgudstjänst där vi sjunger julens fina sånger och psalmer tillsammans med Rönnängs Kyrkokör och barnkörerna Havstjärnan och Korallen. Präst Janåke Hansson. Från 16:30 serveras glögg och pepparkakor.