Julfester tre dagar i rad!

De vise männen på väg mot Betlehem.

Nu närmar vi oss Trettondagshelgen. En helg då vi i kyrkorna firar att de vise männen (var de ordinarie männen hade tagit vägen vet jag inte *blink, blink*) kom fram till Jesusbarnet och hans mamma och pappa. Efter att dessa stjärntydare varit på besök så får Josef i en dröm veta att de behöver fly och Maria – med den nyfödda Jesus och Josef flyr till Egypten innan de efter ett par år kan återvända till Nasaret.

Men nu ska vi fira Trettonhelgen i våra kyrkor. Och då passar vi också på att ha lite extra julfest. Och hos Svenska kyrkan Tjörn gör vi saker ordentligt – vi firar tre dagar i rad. Så sätt på dig festkläderna och kom på fest!

5 januari Trettonsdagsafton kl 14:00 i Kyrkans Hus Kållekärr.

Anmälan senast 4 januari till Maria Eriksson 0733 230 515.  Vi bjuder på enklare mat, härlig stämning och underhållning med Lars-Erik Peterson.

6 januari Trettondagen kl 16:00 i Valla kyrka.

Först är det gudstjänst i kyrkan ”Liten och stor i hela världen” där barnkörerna medverkar. Jan-Åke Larsson är präst. Efter gudstjänsten är det är ”Världens viktigaste femårskalas” i församlingshemmet med kalasfika, pyssel och lekar. Vi samlar in pengar till Svenska kyrkans internationella arbete genom bland annat fiskdamm. Kerstin Pihl finns med för att berätta mer om Svenska kyrkans internationella arbete.

7 januari Lördag kl 15:00. Klädesholmesn kyrka och församlingshem.

Julfest för stora och små. Malena Furehill kommer och sjunger. Servering.

Julfest Valla 6 januari kl 16:00