Kom och jobba med oss på Tjörn

prästkrage blommaSvenska kyrkan Tjörn söker en präst (100 procent) för placering i Valla församling.

Som komminister i Valla arbetar du mycket med gudstjänster och kyrkliga handlingar, inklusive konfirmander samt verksamhet i övrigt i den omfattning som ryms. Du ingår i ett arbetslag bestående av kantor/teamledare, pedagoger, diakon och vaktmästeri.

Tjänsten är placerad i Myggenäs församlingsgård – och som präst ingår du i bemanningen för hela pastoratet avseende främst gudstjänster och kyrkliga handlingar samt behöver vara öppen för att, särskilt under sommartid, arbeta i andra konstellationer och på andra platser i Svenska Kyrkan Tjörn.

Visst låter det himla spännande och roligt? Sista ansökningsdag den 5 mars. Dela gärna vidare!