Inramad

Det finns bra sätt att börja och sluta sin dag. För mig handlar det om att få ställa in min ”kanal” till Gud. Att ta ut kursen, känna av vinden, få en vägvisning (eller vilken metafor som passar.)

På morgonen – att få tacka för natten och att lägga dagen och det som ska komma, människor jag ska möta, uppgifter som ska göras, i Guds händer.

På kvällen – att få tacka för dagen och allt som varit. Att få lägga nära och kära i Guds händer.

Det går att göra alldeles utmärkt hemma, vid köksbordet, i sängen, i bilen eller bussen på väg till jobbet eller där det passar dig. Men det går också att få komma till kyrkan och göra det.

Ljusstaken i Kyrkans Hus. Foto Carina Etander Rimborg

Varje torsdag morgon kl 8:00 är det kort morgonbön i Kyrkans Hus i Kållekärr. Den tar ca 15 minuter. Sen kan du stanna på en enkel kopp kaffe och lite småprat om det passar. Har du svårt att komma på en vardag är det morgonbön varje lördag kl 9:00 i Klädesholmens församlingshem.

Varannan onsdag morgon är det morgonmässa i Klövedals kyrka kl 8:00. Den tar ca 30 minuter och för den som vill går det också att få en kopp kaffe och lite småprat efteråt i församlingshemmet.

Varannan torsdag är det Spa för själen i Skärhamns kyrka kl 18:30. En aftonbön med bilder, stilla musik och ljuständning.

Det finns många möjligheter att få komma till ro tillsammans i kyrkan. Varmt välkommen!

tavelramI morgon torsdag har du möjlighet att få hela din dag inramad om du kommer till morgonbön i Kyrkans Hus och Spa för själen i Skärhamns kyrka på kvällen.