Andra chansen – eller sista? Sök vår prästtjänst!

Valla kyrktorn. Foto Carina Etander RImborg
Valla kyrktorn. Foto Carina Etander Rimborg

I kväll är det ”andra chansen” i melodifestivalen. Kanske kommer du, liksom jag, att titta på det.

Men i morgon är det också andra chansen – eller snarare sista chansen – att skicka in ansökan till prästtjänsten i Valla församling här på Tjörn. Senast den 5 mars vill vi ha din ansökan (poststämpel gäller).

Prästtjänsten i Valla församling är en spännande tjänst. Det är på landet, men ändå nära stan. Det är landsbygd – men det byggs och det är inflyttning. Yngre familjer kommer. Där finns skolor, affärer och ett sjudande kulturliv. Gudstjänst varje söndag. Mycket musik och barnverksamhet.

Svenska kyrkan Tjörn är en stark aktör på Tjörn och vi tar plats genom vårt engagemang i våra församlingar och i samhället.

Det här är helt enkelt en så spännande tjänst att den inte går att missa. För att citera Jan-Åke Larsson (som lämnar tjänsten med pension) ”Man får vara väldigt mycket präst här – det är roligt!”  Så skicka in din ansökan senast den 5 mars. Välkommen!

Läs mer om prästtjänsten här