Nu är de här!

Kerstin Pihl Msomi Chacha och Acton Lwankomezi utanför Klövedals kyrka. Foto Carina Etander Rimborg

I går fick vi ta emot Msomi Chacha och Acton Lwankomezi från Lutherska kyrkan i Tanzania, vid gudstjänsten i Klövedals kyrka. De kommer att vara hos Svenska kyrkan Tjörn under hela maj och besöka och vara med i olika verksamheter. Förhoppningsvis kommer du att få möjlighet att hälsa på dem och prata med dem.

Här kan du se en del av deras program>>

Msomi och Acton har varit i Sverige i drygt en månad och bodde då i en församling i Jönköping där de deltog i deras verksamheter. Nu får vi alltså glädjen att ha dem hos oss. De är en del av utbytesprogrammet Ung i den världsvida kyrkan.

Linda Lindblad kommer att vara huvudansvarig för deras besök och vill era grupper ha besök av Msomi och Acton så hör av er till henne. Eller om ni kanske vill bjuda hem dem på middag eller så.

Kerstin Pihl som är ansvarig och sammankallande i internationella gruppen har varit med och planerat programmet. Hon var också med och berättade om internationella gruppen.

Gruppen kommer att medverka vid ko-släppet den 13 maj på Bräcke hembygdsgård och då passa på att berätta om Internationella arbetet och ko-projektet i Tanzania. (Barn och föräldrar i Kyrkans Hus har lyckats samla in pengar till två och en halv ko under fastekampanjen! Superbra!!!)