Tanzania i våra hjärtan

På torsdag 11 maj kl 18:00 kan du komma till Klövedals församlingshem och träffa våra gäster från Lutherska kyrkan i Tanzania Msomi och Acton.

Dessa unga män är med i utbytesprogrammet ”Ung i den världsvida kyrkan” och besöker Sverige under våren 2017. De har varit i Jönköping och är på Tjörn hela maj.

Vi får höra sång, musik och hur det är att vara kristen i Tanzania och tillhöra den lutherska kyrkan. Det är en av de största lutherska kyrkorna i världen.

Kerstin Pihl Msomi Chacha och Acton Lwankomezi utanför Klövedals kyrka. Foto Carina Etander Rimborg

Vi får också smaka på Tanzania.

Varmt välkommen kl 18:00 – klockan 19:00 börjar programmet.