Gudstjänst för de morgonpigga

Foto: Nordiska museet.

I morgon, på Kristi himmelsfärdsdag, finns det flera möjligheter att få fira gudstjänst tidigt och höra texterna om hur Jesus lämnar det jordiska livet, men lovar att skicka en hjälpare. För den som inte orkar upp till kl 8:00 finns det gudstjänster senare också.

Våra gäster från Tanzania, Musomi och Acton medverkade vid Ko-släppet. Foto Kerstin Pihl.

Dels har vi en gudstjänst kl 8:00 ute på det vackra Härön. Medtag gärna kaffekorg. Gudstjänsten hålls i skolhuset (skyltar visar). Vid gudstjänsten medverkar också våra gäster från Tanzania Msomi Chacha och Acton Lwankomezi. De kommer snart att lämna Tjörn och detta är något av de sista verksamheterna som de är med på.

Sen är det gudstjänst kl 8:00 i Skärhamns kyrka.

Kl 9 är det gudstjänst på Dyrön (Sandeviksbacken). Medtag kaffekorg.

Kl 10:00 kan du gå på gudstjänst i Valla kyrka och kl 11:00 i Klövedals kyrka.

Kl 16:00 är det ekumenisk gudstjänst på Klädesholmen. Är det vackert väder så blir det ute i parken (vid badplatsen), blir det regn så blir det i Betel. Medtag kaffekorg.

Varmt välkomna till någon av våra gudstjänster på Kristi Himmelsfärdsdag.