Att se det nya.

Det är en viktig uppgift att se möjligheten i alla problem och i oron för framtiden.

Det är utmaningen för kyrkan, som är du och jag, att föra fram ett gott budskap. Det handlar om Goda Nyheter. Vi har ett fantastiskt uppdrag att berätta en god och glad nyhet för hela världen.

Kristus kommer!

Nu börjar ett nytt kyrkoår med Första söndagen i Advent! Framtiden ligger framför oss och Gud är med oss!

Advent betyder ju ankomst och det är den nyheten som vi får sprida.

Ankomsten visar på att det är Jesus som kommer och vill ge oss det nya och inspirerande för oss det som kommer.

Inspiration

Ordet inspirera betyder förandliga. Det är det ord vi använder för att känna oss entusiastiska och fyllda av ny kraft. Det är det som Gud ger oss som en god nyhet när Jesus kommer till oss. Vi får tro på att vi behöver leva med den andliga dimensionen som ger oss en norm och ett mönster att hålla oss till.

Tradition

På samma sätt är vi alla beroende av traditioner inte minst nu i advents och jultid som ligger framför oss. Vi sätter upp våra adventsljusstakar, stjärnor och alla andra prydnadssaker som visar oss på glädjen över att vi snart får fira jul!

Visst känner vi oss inspirerade till det – då ser vi med entusiasm framtiden an!