Vi har tagit två guld …!

Vi vinner och dom förlorar säger vi ofta fast det handlar om samma personer.

Hur har vi det med samhörigheten och tillhörigheten? Står vi bara upp för varandra när det handlar om framgång? Sviker vi när det går någon emot?

Orden tillsammans och gemenskap är viktiga i en församling och i kyrkan. Det är det som mycket handlar om. Vi behöver varandra i Guds rike och Gud behöver var och en av oss. Med våra olikheter och även misslyckanden.

Det är när vi känner att vi hör ihop som det blir en församling och Guds verk kan bli synligt!

Om vi bara känner samhörighet med dem som det är populärt att stödja då håller det inte i längden.

Visst får vi känna glädje över att vi tagit 9 medaljer än så länge i Sotji-OS men vi får också stödja och känna samhörighet med alla som kämpar på utan att se resultat.

Så ser Gud på oss och ger oss inspiration genom Den Heliga Anden att utföra ett gott verk. Ibland ser ett gott resultat och ibland ser att det inte blir något trots en god insats.

Överhuvudtaget behöver vi nog jobba med begreppet VI och DOM. Dom talar om utanförskap och VI om närhet och gemenskap.

I linje med biskop Åke Bonnier och Skara stifts vision om TILLSAMMANS  arbetar vi med Målet tillsammans i ord och handling tala tydligt om Jesus.