ellen

Imorgon smäller det!

Jag tänkte att jag skulle passa på att presentera mig lite närmare så här dagen innan jag åker. Jag heter Ellen Jonsson och bor i Sundsvall.  Jag är 19 år och tog studenten i början av sommar. Jag hoppas och tror att denna resa kommer bli en underbar upplevelse, samtidigt som den kanske kommer ge mig en liten klarare bild av vad jag vill göra sedan. Vad jag dock vet är att om tolv timmar sitter jag på tåget till Arlanda för att sedan fara vidare till Tanzania!

Dagen innan resan har bestått av packning och sen lite mer packning. Efter första försöket var jag tvungen att ta ur allt och sedan packa om eftersom vissa saker skulle tas ur och andra skulle packas i. Nu har jag iallafall en alldeles för stor och tung ryggsäck att bära 😉 Det känns konstigt att packa ner tre månader av sitt liv i en ryggsäck, en konstig känsla men samtidigt en väldigt spännande och förväntansfull känsla.

Efter en veckas förberedelsekurs i Sigtuna i början av sommaren och sedan två veckor av språk- och avrese kurs i Uppsala så känner jag mig relativt förberedd på att ge mig iväg. Jag tror dock inte att man förbereda sig tillräckligt, jag tror heller inte man ska förbereda sig för mycket. En del av spänningen och upplevelsen med utbytet är att man inte ska veta hur allting kommer att bli.

Nästa gång jag skriver är jag i Tanzania!

// Ellen