veronika

I Teófoli Otoni gillar vi att äta

Churrasco (barbeque) med prasterna och deras familjer. Det ar typsikt brasilianskt och sker ofta pa sondagar. Maten bestar av mycket kott sa klart, gronsaker, efterratter, ris samt olika blandingar med gronsaker, kott och olika sadesslag. Mycket gott!

Churrasco hos min familj tillsammans med folk fran kyrkan dar man vardpappa(som ar bagare) hade gjort den fina tartan. Och sjalvklart dricker vi Guarana som ar den enda lasken som jag faktiskt tycker ar god. Den finns bara i Brasilien och ar gjord av ett speciellt bar.

Hos en familj dar vi var pa massa som hade gjort massor med mat till oss bla varm korv med massor med tillberhor, pastel och sockerkaka med mat inuti. Brasilianarna gillar att mixa salt och sott.

Igar hjalpte Elin och jag till att gora ost och det har ar resultatet. Var kul att se hur hela processen gick till och sjalv vara med och tillverka osten. Kan upplysa om att osten var valdigt god vilket ar sjalvklart nar vi befinner oss i ”ostens” stad.

Elin och jag gillar verkligen frukten har som ar extrasot men den har gangen fick vi inte plocka bananerna pa internatet da de inte var mogna.

Elin och Roseline, var ansvariga har, pa internatets omrade. Pa bilden skymtar ett mangotrad fyllt med mango som tyvarr inte ar mogen nu.

Det har ar ju ingen bild pa mat direkt men det har ar iaf Elins rum pa internatet med det prinsessliknande myggnatet. Det kan iaf symbolisera att Elin ater manga av maltiderna har pa internatet.

Vi besokte kvinnogruppen som gor handverk och garna gillar att prata, och fika forstas! Até logo (vi hors sen), Veronika.