clair

Ungdomsläger: Sexualitet, genusidentitet och kropp

3 vackra dagar tillbringade jag nyss i Guadalupe pa en kursgard som heter Manu (som ägs av kyrkan här och andra organisationer). 28 ungdomar fran ILCOs församlingar i landet samlades, firade andakter och mässa, pratade pratade pratade, utbytte erfarenheter och at mat, badade och lekte, och sa passen: disskution över sexualitet och genusidentitet, könssjukdomar och sex, film och disskution om mascho-kulturen/feminitet/maskulinitet, och en meditation jag och en som jobbar pa kontoret gjorde: om att finna ro i sitt inre rum, se sig sjalv med gud i andens tempel och sa efterföljande disskution om kroppen och att lyssna pa andra och normer om hur en ska se ut och tänka om sin kropp, och pa Gud och känna efter vad som är rätt personligen – jättefint mottagande! Dessutom massa prat emellan allt, en show da grupper fran alla församlingar fick göra vad de ville (nästan förstass), fotboll, lekar och ater lekar. Och mer andakt (ingar förstass disskution om bibeltexterna som alla är med pa som vill) och lite sömn. Mycket mygg, fukt och gemenskap. Här kommer bilder! Ah jag vill tillbaka – älska läger!

Aaron i bussen pa väg – tidigare med i utbytesprogrammet och besökte sverige i varas .

Vi sag pa filmen Gestacion om en ungt par i costa rika och myste pa madrasser!

Sa här glad 😀

hönor hönor hönor hos grannen – fin natur och mysigt omrade – ja!

Pa den lediga tiden var vi i ett annat litet hus mitt i skogen och spelade biljard, fotbollsspel eller pingis.

och sa badade vi i ett vatten med poolgolv med vatten fran floden – vagom varmt!

..eller var badkrukor som han ovan..

gruppbild pa de som inte sprang iväg till maten (majoriteten)..  mysig grupp!

La paz! // Clair