Emilia

¡Hola Costa Rica!

Hej!

Jag heter Emilia Garpebring och är Göteborgs stifts utbytesdeltagare 2014. Tidigt på onsdag morgon kliver jag och Linnéa på planet som ska ta oss med på den första etappen av resan till Costa Rica. Det är nervöst och väskan är fortfarande inte packad men efter den intensiva spanskakursen i Uppsala känns det åtminstone relativt tryggt med språket.

Hemma i Göteborg tillhör jag Torslanda-Björlanda församling på Hisingen där jag brukar hålla till i diverse verksamheter såsom ungdomsgrupp, gospelkör, konfirmandarbete och diverse former av gudstjänstliv. Det blir sammanlagt ganska mycket tid och energi jag lägger på församlingslivet, men det gör jag med glädje! Jag känner en oerhörd tacksamhet över att få vara en del i en sådan varm och kärleksfull gemenskap och jag upplever ett fantastiskt stöd från församlingens sida nu inför utresan.

När jag inte hänger i kyrkan är jag antingen på Scouterna, med vänner eller hemma med en god bok. Om ingen annan är hemma händer det att jag plockar fram trumpeten (det är ett sånt där instrument som låter högt eller inte alls…).

Sedan jag tog studenten för ett år sedan har jag pluggat en termin på Göteborgs Universitet och sedan tillbringat våren med att arbeta som lärarvikarie och kyrkvaktmästare. Jag har ingen aning om vad jag ska bli när jag blir stor, så jag ser verkligen fram emot att få komma ut och se en annan del av världen och förhoppningsvis bli inspirerad av möten och upplevelser! Kanske kan också en inblick i en annan del av den världsvida kyrkan komma till nytta och glädje för församlingen på hemmaplan.

Nu har det blivit dags att sluta skriva och börja packa – och njuta av de sista dagarna i min egen vardag innan jag kastas in i en annan. Så jag tackar för mig för tillfället.
Vi hörs!

/Emilia