juditpalmen

15 dagar har redan gått!

Det känns så konstigt att 15 dagar i Brasilien redan har gått. Detta är det längsta jag har varit utomlands och så inser jag att, vänta lite nu, min resa har ju knappt börjat!

Förra inlägget blev ganska kort eftersom jag och Jenny skulle till kyrkan och jag hade kort om tid, men nu sitter jag här i ett kök i Curitiba, skriver resedagbok och pratar med min värdsyster.

Det händer så otroligt mycket hela tiden och vi har mycket planer inför de kommande veckorna här. Vi har och ska delta i olika kyrkaktiviteter. Än så länge har vi varit med i kören (där jag och Jenny för övrigt getts en vers i ”Välsignelsen” att sjunga på svenska, som vi sedan även ska uppträda med framför massor med människor), vi har fått vara med i ett band där det spelas många olika instrument och sjungs. Vi har deltagit på en konfirmationsläsning och varit på ungdomens dag utanför stan på ett jättevackert ställe. Jag har det så bra här och ser verkligen fram emot alla aktiviteter vi ska göra. Har börjat fundera över mitt miniprojekt och idag (under min första lediga dag) har jag skypeat med mamma! Det var så himla fint att få höra hennes röst, se henne och prata om vad jag fått göra hittills. Jag skriver nog ett inlägg igen nästa vecka. Tills dess, ha det så himla bra!

IMG_20150914_175955

Solnedgång och vackra blommor, taget från min värdfamiljs trädgård.

IMG_20150914_121740

Glad jag