saranyberg

Femte september, tre dagar kvar

Hej kompisar!

Jag heter Sara Nyberg, jag är 20 år och just nu sitter jag hemma hos mina föräldrar i Visby och försöker få i ordning min packning. Det går inte så bra, att planera långt i förväg har aldrig vart min grej. Jag jobbar nog bäst under tidspress, så att jag har allt i ordning på torsdagkväll ska nog inte vara några problem.

Jag var på stan i helgen och skulle köpa tunna kläder. Inte superlätt när allt som finns på hyllorna är tjocka koftor och höststövlar. Sommarrean tog tydligen slut i augusti, så nu kan vi det tills nästa år. Jag köpte i alla fall en ny resväska som rymmer 104l. Att den bara får väga 23 kg kom jag på senare. Det kanske blir en tom väska jag tar med mig?

När jag inte nojar över hur mycket min väska får väga eller hur många skor jag ska ha med mig så jobbar jag på ett kemilaboratorium i Slite på Gotland. Jag gick naturvetenskapliga linjen på gymnasiet och därför är det superkul att få jobba med något sånt!

Jag konfirmerade mig 2011 och har varit konfaledare i Visby domkyrkoförsamling.

saracostarica

På fredag åker jag till ett land jag aldrig vart i förut, i en världsdel jag aldrig vart i förut. Jag ska till Costa Rica, och jag börjar bli ganska nervös.

Nästa inlägg är antagligen lugnare och inte lika förvirrat, kan vi ju hoppas på. Nu ska jag göra säkerhetskursen, sen springa iväg till Forex och hämta pengarna jag beställt. Och till er andra som också åker nu, ¡buena suerte!

/Sara Nyberg, Visby stift