isabellabavenby

Bara några timmar kvar….

Hej på er!

Mitt namn är Isabella och jag är 19 år gammal. Jag bor i en liten stad som heter Lindome som ligger strax utanför Göteborg. Jag tillhör Göteborgstift och har under lång tid varit engagerad i Fässbergsförsamling. Jag har framförallt varit med mycket i olika konfirmandgrupper och i ungdomsgruppen, men har under den senare tiden även jobbat som kyrkvaktmästare. Varje sommar tillbringar jag även tre veckor i västkustens skärgård som ledare på ett sommarkonfirmandläger.

Här är vi som åker till Brasilien, tillsammans med våran härliga språklärare Jamerson som vi har haft under vår språkkurs i portugisiska. Från vänster: Månia, Martha, Jamerson, Sofia och jag!

Från vänster: Månia, Martha, Jamerson, Sofia och jag!

Den 2 juni i år tog jag studenten ifrån Mikael Elias gymnasium i Göteborg, där jag läste samhällsprogrammet med inriktning beteende. Efter det funderade jag länge på vad jag skulle göra till hösten. Jag kände att jag behövde en paus från skolan och ville göra något helt annat för att få uppleva nya saker. Och nu står jag här, som en av deltagarna i ”Ung i Världsvida kyrka”, där jag tillsammans med tre andra tjejer har fått möjligheten att spendera de kommande tre månaderna i Brasilien!

Precis som rubriken lyder så är det inte långt kvar. Dagen som har känts som en evighet framåt i tiden, är nu här. Det är endast några få timmar tills jag sitter på ett plan påväg till andra sidan jordklotet. Väskorna är packade och den stora resfebern har intagit sin plats. Det är en stor portion nervositet och ängslan över att säga hejdå till nära och kära, som blandas med nyfikenhet och förväntan på allt som jag kommer att få uppleva dessa tre månader.

Nu är jag påväg! Eller som min mamma uttryckte det: Brasilien here I come✈️

Isabella, Göteborgsstift