maniabengtsson

Onsdag 7 september

Idag den 7 september är det dags för mig och mina tre vänner att kliva på planet till Sydamerika och inget mindre än landet Brasilien! Med en spänd förväntan och en aning smått nervig över vad som väntar på oss där på andra sidan jordklotet har jag trots allt tagit mig till vad jag vill kalla Sveriges stolthet, Göteborg.

Till att börja med vill jag presentera mig själv. Månia Bengtsson 20 år, född och formad i en minst lika trevlig stad som Göteborg nämligen Lidköping varpå jag tillhör Skara stift. I Lidköping och inget mindre än S:ta Maria kyrka har jag sedan barnsben funnits med i de flesta sammanhang som kyrkan haft att erbjuda. Det som allra främst fått mig att brinna för Svenska kyrkan är min medverkan i konfirmandarbete. Där har jag förutom att format konfirmander även utvecklat min egen förmåga på många olika vis.

Förutom mitt deltagande i Svenska kyrkan har jag hunnit med mycket annat de senaste året. Både arbetat på diverse arbetsplatser och varit ute på några småresor. Jag har även funderat kring vad framtiden har att erbjuda och konstaterat att världen utanför har lockat mig en hel del, och det är precis de jag ska få uppleva under mina tre närmaste månader.

För att runda av min presentation vill jag tillägga att jag också har en iver i kroppen att få möta något helt nytt, och de är jag säker på att denna resan kommer att medföra!

På återseende.

Månia