louisesvensson

Jambo! Mimi ni Louise

Hej alla!

Mitt namn är Louise Svensson jag är 20 år och en av de fyra som ska åka till Tanzania!

Jag kommer från Jönköping, Växjö stift och bor med min pojkvän i en lägenhet i stan. Jag tog studenten förra året där jag gick estet musik. Jag har jobbat i kyrkan i lite mer än 9 år. Jag fick vara med som hjälpledare i början och när jag va 16 fick jag en anställning som ungdomsledare. Jag har hand om en barnkör tillsammans med min kyrkas kantor och är hjälpledare i en barngrupp. Sen har jag också varit med på några kollon där vi åker ca 3 olika kyrkor till ett ställe som heter Tallnäs.

Just nu sitter jag i bilen påväg till Arlanda! Det är bara några ynka timmar kvar tills vi sitter på planet mot Tanzania. Jag är dock väldigt nervös då jag verkligen inte tycker om att flyga men det kommer säkert att gå bra. Mina känslor nu är väldigt blandade. Jag är nervös och orolig för flygresan och ifall jag fått med mig allt och inte glömt packa ner några tabletter eller andra viktiga saker. Men samtidigt är jag så glad och pepp och förväntansfull! Vi har fått lite mail från några som vi ska bo hos och de verkar helt underbara! De skriver redan att de älskar oss och verkar vara så glada att vi kommer och så gästvänliga. Det känns verkligen superbra och för mig en trygghet också.

Under kursen har vi 18 som ska åka fått lära oss massa om säkerhet och viktiga frågor och vi har fått en bild av hur en vardag kan se ut i respektive land. Men för mig är allt forfarande oklart och jag har faktiskt ingen aning om hur det kommer se ut eller vara i Bukoba där vi kommer bo. Men samtidigt är jag glad för det också, jag kommer komma ner med ett öppet sinne och ingen har sagt åt mig att såhär kommer det va. Jag är supertaggad på att få leva i en annan miljö i tre månader och få träffa massa underbara männikor. Jag är så glad att just jag fick en plats i detta utbyte och att jag blir utsänd av svenska kyrkan.

snart lämnar vi Sverige och jag kan inte vara med taggad!!

Ha det fint! /Louise Svensson, Tanzania