emmaronquist

Vi har kommit fram till Filippinerna

Halli hallå. Jag är en av fyra som har åkt till Filippinerna(!!) Vi landade i Manilla igår kväll. Jag heter Emma Ronquist och är 20 år gammal från Örebro Nikolai församling som tillhör Strängnäs stift. Så länge jag kan minnas + några år till har jag varit aktiv i kyrkan på många olika sätt. Från att vara deltagare till att leda. Nu i sommar har jag varit kyrkvaktmästare som jag verkligen har trivs med.

Jag är en person som älskar att resa och att vara aktiv , spontan och göra saker hela tiden. I början av sommaren kom jag hem från mitt 1,5 år långa äventyr i USA där jag jobbad som aupair.

Att jag just nu befinner mig i Manilla med mina resekompisar är helt fantastiskt. Jag är så himla glad att jag har fått chansen att göra detta och kommer verkligen ta vara på varenda minut. För att jag ska kunna minns så mycket som möjligt har jag en podcast om man kan följa på youtube som heter filipodden.

Nu ska jag bara uppleva, kom i håg ni är ni och ni duger!

Lev Väl