Stilla veckans snabbgenomgång

Stilla veckan och långfredagen har bytts i påskglädje. Här på  Vandra Vägen har det stått en hel del bra under tiden (om du frågar mig). Läs genast ikapp det du missat!

1, Seriehjältarna i x-men har fått tjäna som illustration till Kyrka, ”x-men, kallelsen och Guds folk”!

2, Jag har läst (lyssnat på) Dorés bibel av Torgny Lindgren och funderat lite på vad man kan hämta för vishet om bibeln där?

3, Och så en enkel naturliknelse från hjärtat av Skaraborg!

4, De senaste dagarna har bilderna fått tala mer än orden om Getsemane, ikonen av korset och påskaftonens väntan i Götene kyrka.

5, Slutligen några tankar kring Simon från Kyrene och om att hitta oväntad information i en bibelvers!