8X bra läsning från annat håll

På annat håll kanske någon just nu blir lyft i huvudet av en elefant?

Då och då håller jag snattran till förmån för andra, det förekommer också på bloggen. Här är länkar till kloka och intressanta tankar på annat håll. Jag tycker de alla är värda ett klick!

Jämförelses vånda
Emelie skriver om avundsjukan när någon kan det hon kan fast bättre. Och skammen över det.

PR-tips till kyrkan
Jag stötte på dessa pr-tips till svenska kyrkan om hur man ska nå ut bättre. Flera av dem försöker jag tillämpa, andra vill jag inte tillämpa, andra kan man fundera på. Se vad du tycker!

Tung teolog i intervju
Tysken Jürgen Moltmann berättar fascinerande om hur hans teologi formats av uppväxten i hitlertyskland, som barnsoldat i Hamburg och så vidare!

Baka nattvardsbröd
På denna bagarblogg kan man läsa om nattvardsbrödets historia och få ett recept. Bra grejer!

Vem tror på himlen
numera? Mirjam W Klefbeck bloggar om när det jordiska får fylla himlens plats. Mycket intressant, speciellt slutklämmen om vad vilken tyngd våra mänskliga relationer får försöka bära upp!

Ensamhet är fult
Därför säger vi helst inte att vi är ensamma även om vi är det. Sofia Mirjamsdotter skriver väldigt rakt och ärligt om det här på ett sätt som både gör mig sorgsen och lättad av igenkännandet.
Mymlan om ensamhet

Ödsligt
Jag brukar ju fota kyrkor på Vandra Vägen men här är en samling fantastiska kort på övergivna och förfallna kyrkor. Sorgligt men vackert.

Trams
Det kan aldrig skada med lite avkoppling, här är de klassiska Game & Watch-spelen (vi hade fallskärmsspelet och bläckfisken) snyggt omgjorda för dataskärmen!