9 blandade tankar på (dom)söndagen

Nånsin undrat hur man gör vindruvor? En rätt blandad bild.

-Idag är det domsöndagen. Den stora finalen i kyrkoåret innan vi börjar om med första advent nästa vecka.

-Domsöndagen är inte så populär men det beror bara på fördomar.

-Nästan varje domsöndag i mitt liv har jag varit i kyrkan och lyssnat på en präst som försöker undvika ämnet.

-En rolig sak är till exempel att jag ska få göra pod av min predikan igen, det är länge sedan sist.

-I torsdags fick vi besök av två klasser andraklassare i Kinne-kleva kyrka för att prata om döden. Det behöver inte vara svårt att samarbeta kyrka-skola. Ämnet är ju lite tungt men dagen avslutades med en fin musikal som var hoppfull.

-Igår pratade jag om dopet med mina konfirmander. Det är alltid svårt att veta hur saker landar men jag minns i alla fall att jag pratade väldigt mycket…

-Och så lekte vi Noas ark-leken, alla djuren överlevde!

-Ikväll är det gudstjänst i Taizéanda i Husaby kyrka. det känns konstigt att inte förbereda någon predikan till en gudstjänst. Jag har blivit en pratsam präst.

-Och på fritiden flyttar vi. Det är jobbigt men det går över.

Vad gör du idag?