Dan före dopparedan

Nu är det hjul igen någon ska serva pariserhjulen också….

Jag sitter med ett grymt utkast till bloggpost för idag. Ett minibibelstudium utifrån en av texterna i går på fjärde advent. Nu inser jag att ni kanske inte har tid att engagera er i tyngre frågor idag och själv har jag väl egentligen inte tid att skriva heller.

Jag hämtar därför istället hjälp från youtube och denna snyggt gjorda jul (what if internet fanns när Jesus föddes?)!

Jag vill gärna slå ett slag för att fira sin jul i kyrkan också när jag ändå har ordet. I vårt fall så hänger vi på kyrkans alternativa julfirande tillsammans med över 80 andra (!), intresset för att hitta en annan gemenskap att fira jul i är tydligen stort. Bra att det finns sätt att fira även om man inte har mycket familj eller släkt eller helt enkelt inte riktigt orkar.

I morgon är det julbön och midnattsgudstjänst för min del, kyrkjulen är bäst!