9 blandade tankar på… lördagen!

Denna glada tunna hälsar dig en god lördag!

Det börjar bli en skön vana med de här lite avslappnade bloggposterna på helgerna. Normalt kommer de på söndagarna men i morgon är det en speciell dag så då blir det något helt annat. Håll ögonen öppna så får du se i morgon.

-I morgon är det mottagning av ny kyrkoherde i Götene nya pastorat. Morgondagen innebär en hel del stora saker; att biskopen kommer, att det är middag med långt över hundra personer efter gudstjänsten och så vidare.

-Det innebär också att jag kanske kommer ha kaftan på mig på ettårskalas efteråt. Är det bra etikett?

-För min del innebär det också att jag måste stryka mina kaftanbyxor och jag har inte en aning om hur man gör det. De ska ha såna där veck och allt!

-Idag har jag fått sovmorgon hemma! Visserligen med vakenpass på natten men ändå!

-Om man är präst ser arbetsveckorna ofta lite oregelbundna ut. Jag håller ordning på när det är lördag genom att lyssna på spanarna på radion.

-I morgon är det ett riktigt konstigt namn på söndagen. Sexagesima. Knappt man vågar låta konfirmanderna gissa varför det heter så.

-Appropå konfirmanderna så hade vi en rolig kväll i torsdags med klok underhållning av ”Tor och David”. De var bra, kan jag rekommendera!

-På torsdag ska vi spela in ett radioprogram på radio Kinnekulle med konfirmanderna förresten. Mycket ovanligt men spännande.

-Fast det är ju inte så spännande egentligen. Bara att det är (typ) sextio dagar till påsk.

-Nedräkningen börjar innan fastan ens börjat alltså. Påsken är grejen i kyrkan!

Så är det. Hur har du det idag?