Länkar till bra grejer på annat håll

Sak någon annan gjort. Krabbhatt.

Ibland delar jag länkar på bloggen. Här kommer några intressanta sidor jag gärna tipsar om. Först några inom Svenska Kyrkans egen webb.

1. Sommarkyrkor

Här finns en sammanställning av sommaröppna kyrkor man kan besöka om man är på resande fot. Nu råkar jag ju veta att alla våra öppna kyrkor hemomkring inte är med så det finns förmodligen många fler kyrkor där det är värt att känna på porten. Ändå tycker jag att det är ett gott tecken att min kyrka börjar göra såna här sidor som samlar information.

2, Kyrklig podcast

Appropå sidor som samlar information många kan ha glädje av så har Martin Garlöv samlat en lista på Svenskkyrkliga podradiosatsningar. Bra grejer, kolla upp!

3, Bönewebben

En lite märklig men fascinerande sida att besöka är http://be.svenskakyrkan.se/, den så kallade ”bönewebben” där man kan skriva in sina böner på nätet. Sidan har nyss uppdaterats så att man bland annat kan tända ljus för saker. Den som vill kan få sina böner skickade till någon av domkyrkorna.