Du liv

En kort tid är fälten så vackra, nu är de redan skördade häromkring.

Igår var jag lite modig och bytte roll en stund. Jag och min fru var musiker på musikgudstjänst i Ledsjö kyrka. Det gick väldigt bra och det var roligt att få använda sig av poesi och musik på ett sätt som jag sällan haft tillfälle till tidigare.

Rätt mycket vemod är det i svenska dikter och visor. Särskilt i de vi valde ut. Livet är så fantastiskt, och samtidigt så svårt och bräckligt. Bland annat spelade och sjöng vi den här tonsättningen (Sofie Livebrandts) av Dan Anderssons ”Du liv”. Den får i all sin fantastiskhet vara dagens bloggpost. Känner ni inte till Sofia Karlsson tidigare så ta er tid att lyssna mycket på henne!