9 blandade tankar på måndagen

När man har bakat. Då brukar jag känna mig rik.

1. Glad måndag kära läsare.

2. Igår var det en ganska speciellt gudstjänst i Ljungsarps kyrka, framförallt för att vi avtackade en kär medarbetare som arbetat här länge och är betyder mycket för många.

3. Jag tar det som en påminnelse om att det faktiskt är viktigare att göra små saker med stor kärlek än tvärtom.

4. Det andra stora i gudstjänsten var att det var ”återinvigning” efter att kyrkan varit stängd för ommålning lång tid. Det är inte helt givet hur man gör när man återinviger en nymålad kyrka men jag tycker det gick bra. Kyrkan är fin nu och det var vacker solosång och grejer i gudstjänsten.

5. Och så predikade jag om att vara ”rik inför Gud”. Den predikan ska jag försöka lägga upp här i morgon eller så. Ett typiskt svårt ämne där det är lätt att snacka men svårt att få ihop i livet. Som det brukar vara med andra ord.

6. Senaste avsnittet av ”halvvägs till himlen” var verkligen väldigt träffande på många sätt. Och scenen där Albin släpas in helt oförberedd till ett dop känns väldigt mycket som en sån där mardröm man kan ha ibland som präst. I sömnen alltså.

7. Det är ena körigt att hinna se alla prästtvprogram nu när det är ”präst söker fru” också på annan kanal. Jag för min del är mer glad än vanligt att ha en fru redan så jag aldrig ska behöva vara med där.

8. Jo! Vi har haft första träffen med konfirmanderna också. Ett ovanligt litet gäng är det, men desto roligare om man faktiskt lyckas lära känna varandra lite längs vägen!

9. Nu på slutet brukar jag ju fråga er vad ni gör idag, och det är nog annorlunda på en måndag mot en söndag. Så nu är jag nyfiken, hur ser din dag ut? Skriv en kommentar!