9 blandade tankar på söndagen

Schweizisk arméspade? Väldigt märklig och blandad bild.

1. Glad söndag min vän och bloggläsare!

2. Idag är det ledig söndag för min del. Det är väldigt skönt att få lite sammanhängande tid hemma. Jag räknar med att lyckas komma till kyrkan med familjen men kanske inte i Dalstorp så där får jag hänvisa till min kollega Ulf som sköter gudstjänsterna. Gudstjänst i Ljungsarp 11 och så framåt kvällen är det musikgudstjänst i allhelgonatid med många fina medverkande.

3. Temat för dagens texter i kyrkan är ”förlåtelse utan gräns”. De senaste dagarna har jag funderat en del på det utifrån olika människor med psykiska sår av olika slag. Det är svåra frågor vad förlåtelse är när skuldfrågorna är svåra att reda ut.

4. För svar på allt om detta hänvisar jag som sagt ill Ulf :0)

5. Nästa vecka har de höstlov i skolorna och mina barns förskola är stängd (i alla fall för dem) så jag ska försöka hålla mig hemma så mycket jag kan. Förutom en enorm mängd minnesgudstjänster på allhelgonahelgen då…

6. Det och att Timmelekörens Ukuleleorkester ska gästa Dalstorps församlingshem på tisdagens öppna cafeträff. Missa inte detta gott folk!

7. Jag har med mycket möda lyckats baxa in utemöblerna på minsta möjliga platskrävande sätt i garaget. Jag tänker INTE be om ursäkt för att jag inte gjorde det mellan 2 och 3 i natt. Galenskaper.

8. När jag var helt ny i Dalstorp åkte jag runt på vägarna med min företrädare Jösta och han berättade vilken som var bästa vägen mellan alla möjliga platser. Ofta fanns det olika alternativ för ”om man nyss tvättat bilen” eller inte. Nu har jag testat att välja väg tvärtom. Det var dumt.

9. Vad gör du idag? Skriv gärna en rad!