11 blandade tankar på söndagen

Ängeln kommer till Maria!

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag (egentligen igår för då var det 25 mars och precis 9 månader till jul) är det jungfru Marie bebådelsedag, en stor dag i Kyrkans år. Jag tjänstgör inte men ska till Timmele kyrka för att hämta min yngsta dotters dopängel. Fint det!

3. Våfflor får man också. Det är verkligen inte illa.

4. Och så är det idag man måste ställa fram utemöblerna av någon anledning. Det där skämtet har jag nog dragit varje år på bloggen?

5. En rolig sak jag lärt mig om sommartid är att den tydligen infördes på försök 1916. Det gick väl ok men bönderna tyckte inte om det och bestämde sig till slut för att det fick vara nog. Och så gick de helt sonika tillbaka på normaltid ett bra tag innan det var dags för det. Svenska bönder kör man inte med hur som helst.

6. Det är annars härligt att våren verkar ha kommit för att stanna. Önskar bara att jag inte tappat bort min hatt nu när solen plötsligt skiner.

7. Jag har läst flera böcker de senaste dagarna. Det känns märkligt välbekant samtidigt som det varit väldigt lite av det en tid. Säger väl något om att det är lite körigt med småbarnen ändå.

8. Låna böcker har jag däremot inte slutat med i samma utsträckning. Inte så hållbart egentligen.

9. Jag har gjort en annan ny sak. Jag har för första gången skruvat upp datorn själv och lagt in mer arbetsminne. Känner mig stolt men vet inte om det hjälpt helt och hållet än.

10. På onsdag ska jag vara med om mitt livs första husförhör. Det blir grejer det. Tror jag.

11. Vad gör du idag? Skriv en kommentar!