Fredagsbön i påsktiden

Tycker om den här bilden, det är som att de trängs för att stå nära Jesus. Så ska kyrkan vara.

Åja, än är det allt påsk. Det är länge sedan det var ”fredagsbön” senast här på bloggen. Det verkar ha försvunnit när det blev glesare mellan bloggposterna men det var ett fint inslag så jag får försöka väcka liv i det. Här är en bön jag gärna ber tillsammans med er idag. Tror den kom från påven eller nåt sånt. Låt oss be:

Jesus Kristus, du är den osynlige Faderns synliga ansikte, uppenbarelsen av den Gud som främst

visar sin allmakt genom förlåtelse och barmhärtighet.

Låt kyrkan bli det synliga ansiktet i världen av dig,

hennes Herre, uppstånden i härlighet. Amen