10 blandade tankar på semestern

2. Jag ruvar på några lite mer innehållsrika bloggposter som jag kommit på de senaste dagarna men det här känns som ett trevligt sätt att bryta uppta bloggandet igen, med några blandade tankar.

3. Jag har alltså semester nu och det är ju inget att klaga på. Det har också varit några innehållsrika dagar. Häromdagen fick jag och min fru chansen att åka bort på egen hand och se årets uppsättning på Läcköoperan. Och väl ute på vift klämde vi in så mycket stopp på vägen att det känns som att vi var borta en vecka. Antagligen för att det brukar ta så mycket längre tid att göra saker med barnen med sig.

4. Det var en rolig operaföreställning (som jag alltså har en bloggpost eller två på gång utifrån). Och så väldigt väldigt roligt att åka upp till skaraborg i all sin sommarprakt. Vi var även framme i Husaby och tittade in på vägkyrkan och vis Lasses grotta. Det kändes i hela kroppen att vara där igen måste jag säga. Det är en plats som behåller sin plats i mitt hjärta livet ut skulle jag tro.

5. Min fru sa att vi har varit inne i fem kyrkor på vår utfärd. Och det kändes inte ens mycket.

6. På väg genom Husaby såg  vi också inspelningsteamet ”kass humor” spela in ”uti bygda”. Jag kan inte säga att det varken är ett bra eller roligt program egentligen men det är fantastiskt roligt just att det är från skaraborg.

7. Och så har jag varit och handlat mig en tjäckla. En yxa för att holka ur skålar och annat med. En sådan har jag önskat mig i femton är eller så så det det var på tiden.

8. Igår har jag och frugan också spelat och sjungit på kyrkans lunchträff i Hössna prästgård. Det är som alltid, svårt att få till övningstid tillräckligt, man ångrar sig smått på vägen men sedan är det väldigt roligt när man väl står där och spelar. Extra roligt förstås eftersom Hössna är en av familjens ursprungsorter.

9. Nu återstår bara ett speltillfälle till vi har inbokat. I Ulricehamns kyrka framåt kvällen den 10 augusti. Välkommen om du kan.

10. Vad gör du nu mitt i juli? Skriv en kommentar!