Jag fast för hundra år sedan

Detta är alltså ett drygt hundra år gammalt konfirmandkort från församlingen. Jag tror att det stod 1911 på baksidan men jag är osäker.

Givetvis tittar jag lite extra på prästen. Det är ju trots allt min företrädare på samma plats i en annan tid.

Det som är riktigt roligt är att kläderna är helt identiska med de jag själv har på mig på begravningar och annat när vi det är lämpligt med kaftan. Plommonstop har jag ju också till. Det är bättre än mössa om man ska se lite värdig ut. Jag har förstås lite mer nutida skägg och glasögon och för all del också annan kroppsform men annars är det egentligen ingen skillnad alls på hundra år. Tidlöst mode helt enkelt.

Nåja. Ska man se det så så såg jag egentligen ut såhär i midsommarhelgen. Detta är dock dagen efteråt i Nittorp vid gamla kyrkplatsen (fast i ladan). Så ett och annat är nog ändå annorlunda på hundra år.