9 blandade tankar på söndagen

3. Idag ska jag fira gudstjänst i Dannike kyrka för där avtackas min kollega Erik. Han ska visserligen inte försvinna från pastoratet utan fortsätta i Tranemo men ändå. Lite annorlunda blir det ju.

4. Dannike kyrka är som många kyrkor rätt svår med småbarn men det finns å andra sidan väldigt fint lekrum i församlingshemmet så det blir nog en tur alla i familjen är nöjda med.

5. Predika ska jag ju alltså inte. Erik får ta och tala för mig om nådens gåvor. Evangelietexten för idag är den där Jesus säger att barnen är de främsta i Guds rike. Ständigt utmanande att ta till sig.

6. Jag har tack vara smed-Jörgen återigen huset fullt med vassa knivar vilket känns väldigt roligt. Jag har till och med en ny liten tunn kniv som han har gjort. Det är en slags rikedom det också.

7. Att titta på sin lilla hög med avslutade slöjdprojekt och summera sommaren på det viset är verkligen rikedom för mig. Täljningen är verkligen bra för mig.

8. Kanoten har också varit i vattnet något mer än tidigare somrar. Förutsättningarna för friluftsliv ändras hela tiden i takt med att barnen växer.

9. Vad gör du idag? Skriv en kommentar!