Kolla era kyrkor på kyrkokartan.se

kyrkokartan.se

Ingen nyhet direkt men några kanske har missat det. För ett tag sedan delade vi med oss av koordinaterna för våra kyrkor till Ted Valentin som jobbar med ett antal kartsajter.

Resultatet blev kyrkokartan.se, en sida där besökarna kan hitta och kommentera alla Svenska kyrkans kyrkor.

Sidan bygger på att användarna lägger in information om kyrkorna. Gå gärna in på kyrkorna i din församling och se till att information är korrekt, och att kyrkan är placerad på rätt ställe. Det gör du genom att klicka på ”Uppdatera beskrivning” på varje kyrka.

Ett tillägg: Nu kan de som har en iphone (det fungerar säkert på andra mobiler också) hitta närmaste kyrka med hjälp av GPS, gå in på http://mobil.kyrkokartan.se med telefonens webbläsare. Läs mer här.