Mattias Hallberg

Hittar du din församling?

Kumlaby kyrka i Visingsö församling

Kumlaby kyrka i Visingsö församling, foto av Allie Caulfield (Flickr) – Licens: CCby 2.0

Sedan en tid har vi en helt ny funktion för att söka församlingar och kyrkor i Svenska kyrkan. Det vanligaste en besökare letar efter är sin församling, det är därför viktigt att just denna funktion fungerar smidigt.

Nu kan man söka på en församlings namn, en kyrka, en kommun eller en postort i samma sökruta. Det finns alltså nu fler alternativ för den som är osäker på vilken församling man tillhör, eftersom man kan hitta den genom kommunens namn eller om man bara känner till namnet på en kyrka i församlingen.

Vi har också lagt till en ruta för församlingssök längst upp till höger på alla sidor på webbplatsen, så att den alltid är lätt åtkomlig.

Hur tycker du att det fungerar?

Testa den nya funktionen för sök församling här.