• Utvecklingsbloggen
  • Vad vi gör i webbgruppen just nu – Del 2 – Ny navigation på intranätet
Åsa Engström

Vad vi gör i webbgruppen just nu – Del 2 – Ny navigation på intranätet

Under förra året gjordes en besökarundersökning bland intranätets besökare. Den gav oss många viktiga önskemål och synpunkter. Redan i maj kom några nya funktioner som var en direkt konsekvens av denna undersökning, t ex att det man som användare av intranätet kan välja sin huvudsakliga arbetsplats och därmed får man den fliken vald på Mitt arbete.

Undersökning påbörjade även ett stort arbete kring struktur och innehåll som sedan dess har pågått. Ett första steg i detta var att under våren ta fram ett nytt förslag på huvudnavigering på intranätet, där det är otydligt var man är. I den kommande leveransen har vi nu implementerat denna lösning och ni kan tjuvkika på den här:

Kortfattat så går det ut på att lyfta upp församling, eventuell samfällighet och stift direkt i sidhuvudet, detta nya fliksystem följer med och kommer att göra det enkelt att komma tillbaka till sitt intranät och sitt stift.

Det som idag ligger i den röda menyn (Aktuellt, Organisation, Verksamhet, Samverkan, Verksamhetsstöd och IT-system) hamnar under Gemensamt och innebär att när man är på sin församling / sitt stift kommer man endast att se det intranätets information.