VERA är det nya verktyget i rollen som arbetsgivare

Församlingar och pastorat som är medlemmar i Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation har nu fått tillgång till ett webbaserat verktyg som förstärker rådgivningen i arbetsgivarfrågor. VERA är en webbplats som samlar handböcker om arbetsrätt, arbetsmiljö, lön och lönerelaterade skattefrågor, allt anpassat till Svenska kyrkans avtal.

Innehållet kommer att uppdateras kontinuerligt och baseras på gällande lag, domstolspraxis, regler och avtal. Informationen är strukturerad så att du som arbetsgivare enkelt kan hitta svar på dina frågor och kan agera korrekt i personal- och lönerelaterade frågor.

En kommentar

Harri Öhman säger
26 september 2016 – 01:38

Hej! Vi ha fått en förfråganom att prenumera på en tjänt av Draft-It. Det är ett IT-baserat system för dokumentation av policies och reglementen och avtal etc. Vi undrar lite hur det går att kombinera med VERA. Är det värt att prenumerera på Draft-IT enligt er? Eller räcker VERA til för de vanliga behoven i ett pastorat. Tacksam för rådgivning i denna fråga. Vänliga hälsningar,