Det är ditt val!

Följande text postades på Facebook av en församlingsbo. Klockrent! Gå och rösta!

"För första gången någonsin får ta del i Kyrkovalet 😃 ja ja ja jag vet, det kallas det glömda valet men det är trots allt ALLTID viktigt att nyttja vår rättighet att rösta - röstar inte tillräckligt många så finns det risk för att många av alla våra fantastiska engagemang försvinner från vår församling..
Personligen, som nybliven medlem i Svenska Kyrkan, medlem i Gospelkören, med 6-klassare som går på Fish Club varje måndag och en Lillfis som är med i barnkören så ser jag det som en skyldighet att skydda det fina arbetet som alla de underbara människor i vår församling gör ❤️
Jag hoppas att du förstår vikten av att rösta!! Ta med ditt röstkort o gå till vårt församlingshem så hjälper de dig - har du kastat ditt röstkort? Ta med din legitimation så kan du rösta iaf 😍"