Jag tror att nystart kommer bli höstens melodi.

Just nu är det lite reflektionstider.Det handlar om att samla ihop och gå in i vila och få lite återbäring av året.

Jag tänker att det som står i församlingens undervisningspastoral är så bra.

”Dopuppföljning Lerums församling välkomnar och undervisar människor i alla åldrar på dopets grund, även de som redan är döpta. Dopet gäller en gång för alla, men kunskapen och fördjupningen behöver människan för att växa dag för dag. Martin Luther betonar i Lilla Katekesen vikten av att dagligen återvända sig till sitt dop. Vi ser vår uppgift i att ge människor redskap för att hitta rätt på väg till dopet och i sitt liv i dopet. Vi ser därför i alla möten med människor kring dopet och dopuppföljningen en central möjlighet för ett gemensamt lärande där vi samtidigt delar med oss av vårt liv och vår tro.”

Jag sitter för tillfället och planerar inför kick off dagen som Göteborgs stift anordnar tidigt i höst för alla medarbetare som arbetar med ålder 0-18 år.” Dagens unga- nya tider, nya värderingar”. På punkterna kommer det finnas dagar som kan inspirera och ge ny energi inför hösten.

• Det kommer handla om Konfirmation- till vilken nytta? Livstydning på dopets grund
  • Olika workshopar och där kommer Lerums församling ha två sådana som heter

”Alltid sedd och älskad”- Så här har vi valt att jobba med dopet och dopuppföljningen i vår församling. Synlighet, kunskap och tillgänglighet som är viktiga ledord.

Det är roligt att vi får vara med och inspirera andra församlingar och medarbetare i stiftet. Alla vi är ju en del av hela kyrkan och få komma ut och mötas är så viktigt. Vi är ganska bra på att finnas med och representera och representeras.Det kommer många tillfällen under hösten och våren som redan har sina datum.

Jag ser fram emot hösten och det skall bli så roligt att fortsätta det fina arbetet i församlingen. Jag tror att nystart kommer bli höstens melodi.

En härlig sommar!

Susanne Lindström, församlingspedagog